Vásárlási szabályzat
A VÁSÁRLÁS MENETE
Válaszd ki a megvásárolni kívánt terméket a www.alpinrun.hu oldalon, és kattints a mellette lévő „Kosárba" gombra
Az ekkor megjelenő kosár oldalon módosíthatod a tétel mennyiségét vagy újabb terméket tehetsz a kosárba.
Kattints a „Tovább a Pénztárhoz" gombra, és töltsd ki a rendelési adatokat, amennyiben már vásároltál nálunk - vagy Klubtag vagy, jelentkezz be e-mail címeddel és jelszavaddal!
Kattints a „Megrendelés Elküldése" pontra s ezzel véglegesítsd a megrendelést!
Pár percen belül a megadott e-mail címedre kapsz egy automatikus visszaigazoló levelet a megrendelésről. Kollégáink feldolgozzák a beérkező rendelést, majd hétköznapokon 13:00 - 20:00 óra között felveszik Veled a kapcsolatot e-mailben vagy telefonon a szállítással kapcsolatban.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A webáruházban leadott rendelés nem jelenti szerződés létrejöttét. Munkatársaink miden esetben értesítik a megrendelő felet a rendelésének feldolgozásáról és annak teljesíthetőségéről.
KISZÁLLÍTÁS
A megrendelt termékek kiszállítását szerződött partnerünk, a GLS Futárszolgálat végzi, munkanapokon 8.00 és 17.00 óra között. Amennyiben ebben az időszakban a munkahelyeden szoktál tartózkodni, akkor célszerűbb ezt megadni szállítási címnek.
Amennyiben a futár nem tudja neked átadni a terméket (mert pl. nem talál téged a megadott címen), akkor másnap újra próbálkozik. Ebben az esetben telefonon értesít téged az újabb időpontról.
A csomagküldő cégek rendszere miatt sajnos nem tudjuk órára pontosan megmondani, mikor érkezik a futár. De ha neked pl. kizárólag a délelőtti kiszállítás alkalmas vagy csak a délutáni, akkor ezt kérjük tüntesd fel a megrendeléskor a „Megjegyzés" rovatban.
Természetesen mást is megbízhatsz azzal, hogy vegye át helyetted a terméket ha épp nem tartózkodsz a helyszínen amikor a futár érkezik.
A KISZÁLLÍTÁS KÖLTSÉGE:
40.000 Ft-ig: 2.000,- Ft
40.000 Ft fölött: ingyenes
FIZETÉS ÉS SZÁMLÁZÁS
Jelenleg kétféle módon történhet a termék vételárának megtérítése. Az egyik az utánvét, a másik az előre történő átutalás.
Átutalásos fizetés esetén a visszaigazoló e-mail-hez csatolt proforma számla alapján elutalt összeg bankszámlánkra (New Exit Kft. - OTP Bank 11702081-21457438-00000000) történő beérkezését követően tudjuk elindítani a csomagot, a szállítási határidő ettől a naptól számít.
Utánvét esetén a termék vételárát az átvételkor kell átadni készpénzben a futárnak, aki bizonylatot ad neked mind a termék, mind a vételár átvételéről.
Az eredeti számlát mindkét esetben a termék átvételét követő 24 órán belül elküldjük Neked a megadott e-mail címre.
Az elektronikus aláírást és időbélyeget tartalmazó számla megfelel a 46/2007. PM rendeletnek és a 2007. évi CXXVII. törvény (hatályos ÁFA törvény) 175. §-ának. Ezt a számlát a számítógéppel kiállított, amúgy hagyományos számlával ellentétben kizárólag elektronikus úton kell továbbítani. Az eredeti példány, maga a fájl, ÁFA illetve a megfelelő adók elszámolására alkalmas. A számláról tetszőleges számú másolati példány készíthető nyomtatással, például a könyvelés számára. Az eredeti példányt a kötelező megőrzés ideje alatt kérésre bármikor újra tudjuk küldeni, néhány perc alatt.
ELÁLLÁS A VÁSÁRLÁSTÓL
A megrendelőnek jogában áll a megrendelés elküldése után, de még az árucikk feladása előtt elállni a vásárlási szándékától. Ezt az igényét jelezheti ügyfélszolgálatunkon az +36 20 368 4606 telefonszámon vagy e-mailben az info@alpinrun.hu címen, lehetőleg 24 órán belül.
Amennyiben a termék házhozszállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt a következő módon teheti meg:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. r.) 20. § (1) bekezdése szerint az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A Korm. r. 20.§ (2) bekezdése szerint a fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az árunak,
ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított
tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A Korm. r. 23. § (1) bekezdése alapján, ha ön a jogszabálynak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, vállalkozásunk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti az ön által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
A Korm. r. 23.§ (4) bekezdése alapján áru adásvételére irányuló szerződés esetén vállalkozásunk mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg ön az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Elállási nyilatkozatminta:
Webáruház adatai:
…………………………………………………………………………………………………
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása:
Kelt:
JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Az Alpinrun Webshop üzemeltetője, a New Exit Kft. (Cégjegyzékszáma: 13-09-127052, adószáma: 12934520-2-13) betart minden jótállási és garanciális kötelezettséget, melyek a Magyar Köztársaság jogszabályaiban elő vannak írva. A különböző termékekre más-más garanciális és jótállási idők vonatkozhatnak. A megrendelt termék kiszállításakor az érvényesített jótállási jegyet a futár adja át a vásárló részére. Kérjük, hogy ezt őrizd meg a jótállási idő végéig, mert csak ennek birtokában érvényesítheted garanciális igényeidet! Az esetlegesen meghibásodott termékeket a garanciális időn belül díjmentesen javítjuk vagy cseréljük. Garanciális probléma esetén fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Ön, mint vásárló köteles késedelem nélkül meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e, s köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
Jótállás
Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
ADATVÉDELEM
Az Alpinrun Webshop üzemeltetője, a New Exit Kft. betartja a személyes adatok védelméről szóló törvény ide vonatkozó rendelkezéseit. A felhasználók regisztrációkor megadott adatait nem értékesíti, harmadik személy részére nem adja ki, kivéve a kiszállításhoz szükséges adatokat, melyeket a szállító részére átad.
Az Alpinrun Webshopban történő regisztrációval a vásárló hozzájárul ahhoz, hogy a New Exit Kft. a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat szállító partnere részére átadja, melyek az alábbiak: Megrendelő neve, szállítási címe, telefonszáma, a vásárlási- és a szállítási díj összege, valamint a megrendelés száma.
A New Exit Kft. és szerződött szállító partnere a vásárló adatait szigorúan bizalmasan, a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően kezelik. A kézbesítést követően az adatokat a szállító nem őrzi meg.
Kapcsolódó dokumentumok:
Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
Legfontosabb JOGSZABÁLYOK
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről itt:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről itt:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól itt:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról itt:
A Tanács 93/13/EGK irányelve (1993. április 5.) a fogyasztókkal kötött szerződésekben alkalmazott tisztességtelen feltételekről itt: