2017 tavaszán futással, azaz terepfutással bővült az AlpinTeam egyesületünk. A már ismert Alpinbike Team, az AirborneClub és a SpiderClub filozófiával indítjuk el negyedik, Alpinrun szakosztályunkat. Szeretnénk létrehozni egy kis klubot, amely a futóboltunk köré szerveződő futókat, versenyzőket fogja össze.

IBU kupa: Büki Ádám Szlovákiában folytatta a versenyszezont

2020.01.20.
Dynafit nagykövetünk januárban Osrblieben folytatta a biatlon szezont, az IBU kupa 4. és 5. állomásán.

Rövid Egyéni - 15 kilométer

A január iskolai kötelezettségekkel indult. 5 vizsgát kellett letudnom az egyetemen 6 nap alatt. Alig írtam meg az utolsó vizsgát, rögtön utána indultunk Szlovákiába, az IBU kupa 4. állomására. A stressz szintemnek nem sok ideje volt lecsillapodnia a versenyre. A futóformámtól ennek fényében nem vártam sokat. A decemberi fáradtságnak még jócskán meg voltak a nyomai.

Ami viszont motiválttá tett, hogy olyan szurkolótáborunk volt, mint még soha. A Biathlon Fans Hungary 6 fővel képviseltette magát, illetve az Eszterházy Károly Egyetem a közelben tartotta sítáborát, ahonnan a résztvevők nagyrésze kijött szurkolni a versenyünkre. Leírhatatlan érzés volt egy IBU kupán mindenhol magyar szurkolást hallani. A lőtéren a találtainknál hallani lehetett az ujjongást.

Az első három körön a futás érzésre nem ment rosszul, valójában a jótól messze volt. A nagyobb gondot inkább a lövészet jelentette, mert fekve 2, állva 4, majd fekve 3 hibát lőttem. Az utolsó két körre feltört a kifagyott pálya, és a poros hó megfogott minket. Nem elég, hogy energetikailag elfogytam, a léc is belassult ezen a havon. Az utolsó lövészetnél még kettőt hibáztam, amivel így esélyem sem volt egy jobb eredményre. Hiába a szezonom egyik leggyengébb eredményét értem el, a szurkolás miatt felejthetetlen élmény marad számomra.

Sprint - 10 kilométer

Mivel nem ment jól a versenyzés a sprintet megelőzően, ezért elhatároztam, hogy ki kell próbálni új dolgokat. Bár a jó forma nem volt meg ezen a napon sem, de fel tudtam pörögni, ami jó jel. A hóhiány miatt 2,5 kilométeres körön futottuk a versenyt, ami azt jelentette, hogy a fekvő és az álló lövészet között dupla kört futottunk, azaz 5 kilométert.

Az első kör kifejezetten jól ment érzésre, fekve kettőt hibáztam. A duplázott körön kicsit éreztem, hogy kezdek elfogyni, de továbbra is tudtam pörögni.

Az álló lövészetre érkezve nehezen találtam a megfelelő pozíciót, mert le volt fagyva a szőnyeg, ezért csúszkáltam rajta. Amikor megtaláltam a stabil pozíciót, akkor magamhoz képest gyorsan (29 másodperc alatt, 35. lövőidővel) lőttem le 5-ből négy korongot. Sajnos éppen az utolsót hagytam fent.

Az utolsó kör már fájt eléggé, cserébe gyorsabban telt, mint a normál sprinteken. A sí kifejezetten jól csúszott, Emőke jól eltalálta a waxolást. 101. helyezést értem el és 203,01 IBU kvalifikációs pontot, ami a második legjobb eredményem életemben. 4 perc 26 másodpercet kaptam futásban, amivel nem vagyok maradéktalanul elégedett,.

2. Sprint - 10 kilométer

Eredetileg Lengyelországban, Duszniki Zdrojban rendezték volna az IBU kupa 5. állomását, azonban az ottani hóviszonyok miatt az a döntés született, hogy a 4. forduló helyszínén, Osrblieben tartják meg a versenyeket, így helyben tudtunk maradni. Ezzel nyertünk egy napot, ami egyébként utazással és pakolással telt volna, így belefért egy minőségi edzés is a verseny előtt. Hogy ez jót tett-e a versenyemnek vagy sem, az egy másik kérdés, de hosszú idő óta először voltak jobb érzéseim edzés során. Az számomra furcsa volt, hogy bár lett volna idő elkészíteni a 3,3 kilométeres kört, mégis az előző héthez hasonlóan a 2,5 kilométeres körön kellett teljesítenünk a 10 kilométert.

80-as rajtszámmal indultam. Az első körben rögtön a rajt után utolértem egy francia srácot, akit tudtam, hogy nem szabad megelőzni, mert akkor elfutom az elejét. Könnyedén el tudtam vele futni, vissza kellett fogni magam, hogy ne előzzem meg a meredek részeken. A fordító után a lapos részen kicsit leszakadtam, de nem szedtem össze jelentős hátrányt a kör végéig.

A fekvő lövészet nem sikerült jól, hármat hibáztam. 3 büntetőkör után nem volt kellemes nekiugrani a duplakörnek (5 kilométernek), hamar elkezdtem elfogyni. Nem tudtam úgy felpörögni, mint az előző sprinten. Az álló lövészethez sikerült stabilan beállni és gyorsan lőni, viszont kettőt hibáztam. Az utolsó körre nem engedtem ki, sőt a visszafordító után visszaelőztem egy másik francia srácot, aki még az emelkedőn ment el mellettem.

100. helyezést értem el. Voltak pozitív momentumok a verseny során, de sajnos sokat hibáztam mind a lövészetben, mind pedig a futásban. Most egy hosszabb edzés periódus következik, amikor végre össze tudom szedni magam és talán olyan formába tudok kerülni, amilyenben lenni szeretnék.

További cikkek:

127 km és 6660 m szintemelkedés a Tengeri Alpokban
2023.02.15.
Az Alpin Team február első hétvégéjén tartotta a szokásos edzőtáborát Monaco-ban, illetve a francia Riviéra hegyvidékén. Munkatársunk, Kovács Józsi a futó szekciót képviselte. ...
114 km gyönyörűség: Ultrabalaton Trail
2022.10.26.
Munkatársunk, Kovács Józsi a 10. helyen futott be az Ultrabalaton Hegyestű Trail terepfutó versenyen, ahol 114 km-t és 2100 méter szintemelkedést kellett leküzdeni a futóknak ...
Volt egyszer egy Beac Maxi
2022.09.16.
Munkatársunk, Kovács Józsi egy klasszikus teljesítménytúrán járt a hétvégén. A terepfutó versenyzés előtt, hazánkban a természetet kedvelő futók ilyen TT-ken edzettek ...