2017 tavaszán futással, azaz terepfutással bővült az AlpinTeam egyesületünk. A már ismert Alpinbike Team, az AirborneClub és a SpiderClub filozófiával indítjuk el negyedik, Alpinrun szakosztályunkat. Szeretnénk létrehozni egy kis klubot, amely a futóboltunk köré szerveződő futókat, versenyzőket fogja össze.

Tourlauf Dachstein: Nagy Sára harmadik helyezést ért el kategóriájában

2020.09.16.
Dynafit nagykövetünk kategóriájában 3. helyezést ért el a Tourlauf Dachstein 24 kilométeres távján.

Mint sokan mások - ebben a bizonytalan versenyszezonban – nem neveztem előre, bár a versenykiírást már régóta nézegettem. A Ramsau am Dachsteinben megrendezett Torlauf Dachstein versenyen két táv közül lehet választani: 24 km / 650 m+ és 42 km / 2.500 m+.  Úgy voltam vele, hogy a 24 km-s táv szombaton bármelyik hétvégémbe beleillik, ebben az időszakban pedig egyébként is Ramsauban leszek, így ha meg lesz tartva a rendezvény, akkor elmegyek. Ennek megfelelően pénteken beneveztem, szombaton rajthoz álltam.

Bár még nevezéskor is kacérkodtam azzal, hogy inkább maratonra nevezek be, sőt nagyrészt mind a két táv útvonalát ismertem már korábbról, de sokkal inkább volt kedvem egy pörgősebb, rövidebb távhoz mint egy sok órás menethez. (A maratoni távot, amely felmegy egy 2.500 méteren lévő gerincre is, idén sikerült először megszervezni. Korábbi években a kedvezőtlen időjárás miatt módosított útvonal volt.)

Valószínű sokan érezték így az évben épp 1-1 megtartott versenyen: sokadik verseny, de hirtelen szinte „ismeretlen” volt a terep. Nem találtam a rajtszámtartó övem, azt se tudtam hirtelen mi a verseny rajtjába készülős bevált rutinom. Elszoktunk ebben az évben a versenyzéstől… Mivel rövid távra neveztem, így csak egy övtáskát vittem, fél liter vízzel és egy darab „biztosan kell’ és egy darab tartalék Hammer géllel.

Rajthelyszín (fotó: Torlauf Dachstein)

A rajtban állva már egyre jobban kedvem volt futni. Mivel pénzdíjas verseny volt, így agarakból nem volt hiány, őket előre engedve hátrébbról indultam. Továbbá – terepversenyekre egyáltalán nem jellemző módon, a verseny enyhe lejtőzéssel indul, biztos voltam benne, hogy mindenki megindul, mint egy őrült, az meg aztán nagyon nem az én pályám. Az útvonal nagyrészét ismertem már korábbi futásokból, túrákból, így sok meglepetés nem ért, de így egyben ezt a kört az imádott Ramsau am Dachstein körül még nem futottam.

Szintrajz

Ahogy az várható volt, az első 1-2 kili lejtőjén megindult mindenki, aztán persze 3 kilinél, Rössingben lévő első 100 méter szintet tartalmazó emelkedőre fel is kenődött a mezőny fele. Itt szépen visszaelőzgettem népet, el is foglalva a mezőnyben azt a helyet, ahol innentől szinte végig futottam. A határozott célom az volt, hogy átlagban 6 percen belüli kilikkel teljesítsem a versenyt, amit végig okosan tartottam is.  A Silberkarklamm parkolónál, ahol a maratoni táv útvonala elvált és ment fel a szurdokban, majd innen a Guttenberghauson keresztül fent a gerincen, egy pillanatra bántam, hogy nem erre a távra neveztem, de ezt a részt szívesebben futom privátban. (Verseny után pár nappal el is mentem erre a gerincre futni… 😊 ) A táv második felére jellemző enyhe lejtő és a szinte árnyéktól mentes tűző nap kezdett kivenni, de ahhoz túl rövid volt a táv, hogy komolyabban megboruljon az ember. Szépen tartottam a kitűzött tempót, azzal kalkulálva, hogy a síugró sánchoz a végén még fel kell futnunk. Eggyel viszont nem számoltam: a Kulmbergen lévő sánchoz nem egyszerűen felfutottunk és vissza, hanem a hegyet keresztbe-kasul még megfuttatták velünk, így előzetes elképzeléseimmel ellentétben még +200 méter szintet belerakva a versenybe. Nos, ez nem esett jól így a végére. A biztonságos 6 percen belüli átlagom igencsak veszélyben volt, de végül sikerült 5:55 min / km-vel befutni a célba.

A koronavírusra való tekintettel külön eredményhirdetés nem volt, így a célban kaptam meg az érmet és a kategória III. helyezettnek járó helyi (tipikusan osztrák versenyekre jellemzően) pékség által sütött kenyeret.

További cikkek:

Michtiov Emese futott egy félmaratont a Szőlőskörön
2020.09.13.
Dynafit nagykövetünk a Szőlőskör utcai futóverseny félmaratoni távján versenyzett. 1 óra 50 perc 25 másodperces idejével éppen csak lecsúszott az abszolút női dobogóról, korosztályában ...
Büki Ádám 2 másodperccel maradt le a dobogóról a síroller országos bajnokságon
2020.09.04.
Dynafit nagykövetünk a hajrában mindössze két másodperccel maradt le a dobogó harmadik fokáról az augusztus 16-ai síroller országos bajnokságon, így végül 5. helyen ért célba. ...
Büki Ádám az atlétika MEFOB-on versenyzett
2020.09.03.
Dynafit nagykövetünk augusztus 26.-án az atlétika MEFOB-on futott 5000 méteren. 16 perc 40 másodperces idejével 7. helyen ért célba. ...