2017 tavaszán futással, azaz terepfutással bővült az AlpinTeam egyesületünk. A már ismert Alpinbike Team, az AirborneClub és a SpiderClub filozófiával indítjuk el negyedik, Alpinrun szakosztályunkat. Szeretnénk létrehozni egy kis klubot, amely a futóboltunk köré szerveződő futókat, versenyzőket fogja össze.

Michtiov Emese csatlakozott Dynafit csapatunkhoz

2019.03.12.
Terepfutó csapatunk Emesével bővült, aki egy kihagyás után ismét a terepen rója a kilométereket.

Éhes disznó makkal álmodik, mondja a népi bölcsesség, a futó meg, hogy Musztáng módjára vágtasson a végtelenben, főleg ha egy ideig nem tehette.

A természetben szeretek futni leginkább egyedül, de vannak napok, amikor nagyon hiányzik a társaság. A közös út, a gondtalan mosolygós arcok és a beszélgetések, amik a közösségi futások fűszerei. Kizökkentenek - az egyedül teljesítem - a napi penzumot rutinból és még észrevétlenül fejlődhetsz is, ha nálad gyorsabbak is jönnek.  Mondják, hogy a fizikai erőfeszítés jót tesz a léleknek, és ez így igaz, főleg ha ez egy közös élmény. A mögöttünk porzó út, a csillagok, az ismerős neszek és ösvények, a szél, a kövek gördülése a talpak alatt, mind-mind régi barátok.

A hétvégi hosszú futásokat teljesítménytúrákkal is színesítheted. Mi most az Érintsük Budaörsöt Teljesítménytúrának vágtunk neki futva Holczer Péterrel. Hálás vagyok neki, hogy bedobta a baráti levelező csoportba ennek a túrának az ötletét, ami neki a IX. Everling Terepfutóversenyre csupán bemelegítés.

Érdemes olyan futótárssal nekiindulni, akit régebb óta ismersz, és előre tisztázni ki milyen tempóban szeretne haladni, hogy jó élmény legyen a közös futás. Petinek kellett dolgoznia a  tracken, mert az nem állt rendelkezésre, a szervezők oldalán, de mire reggel 8-kor elindultunk, az órája készségesen mutatta az utat és az ellenőrző-pontokat, olyannyira, hogy két futó srácot is hozzásegítettünk a célba érkezéshez, akik a térképpel néha bizonytalanul botorkáltak.

Az útvonal nagyon szép változatos terepen haladt, több kilátópontot érintve, muszáj volt párszor megállnunk fotózni, annyira szépek voltak a fények és a táj, pedig nekünk ez hazai pálya. Eleinte szinte szemben szikrázó napsütésben haladtunk a Tündér-hegy felé a keskeny, kanyargós ösvényeken, a tegnapi pár csepp esőnek köszönhetően a klíma több volt, mint ideális. Le is kellett vegyük a felső réteget és betenni a zsákba. A Rupp-hegytől csendes, még alig ébredező kiszélesedő erdei utakon haladtunk tovább. Magas-követ és a Csacsi-rétet elhagyva még a végén felkapaszkodtunk Erzsihez is a kilátóhoz, majd a végére maradt köves-lejtős szakaszon leszaladtunk a célba. A pontok könnyen megtalálhatóak voltak, két helyen müzliszelettel és cukorkával kínáltak a kedves pontőrök, és útközben több működő kút is volt szerencsére. Úgy éreztük, méltatlanul nincs akkora érdeklődés ezen a túrán, mint a megszokott, - vagy mi indultunk korán. Több versenyútvonalat is érintettünk és megállapítottuk, hogy a másik irányból haladunk rajtuk, ami adott egy másik nézőpontot, mintha nem is ugyanaz az út lenne. Érdemes néha az irányokkal is játszani.

Külön dobott az amúgy is kellemes napsütéses reggeli hangulatomon, az új, és már egy Hármashatár-hegyi terepfutáson bejáratott Dynafit Alpine Pro cipőm. Ez a kis Ördög – a színe miatt így neveztem el, - stabilan fogta egyszerre a talajt, a bokámat a meredek kaptatókon és a dinamikus köves lefeléken, plusz teljesen jól kímélte a térdemet a becsapódásoktól. Igazából ez a 20 km-es táv ennek a cipőnek gyerekjáték, mert közép és hosszú távokra tervezték, de nekem most a vastagabb drop nagyon jól jött.  A cipő pillekönnyű és nagyon ruganyos, élmény benne a futás. A gyorsfűzőt - a korallpirosat! - sikerült úgy behúznom, hogy a keskeny lábfejem ellenére ne csúszkáljon a lábam a cipőben. A hírtelen jött meleg idő ellenére sem éreztem befülledtnek a lábam – ami azért a terepcipőkre sokszor igaz. A néhány 100 méteres aszfaltos szakaszt sem éreztem most terhesnek ebben a cipőben, mert nagyon jól elpattant a talajtól.

Egyre jobban kezdem megszeretni a TT-ket, Petivel útközben átbeszéltük ki milyen versenyekre készül és mennyivel jobb egy maraton előtti hétvégi edzést itt letolni a hegyen, mint a városban! Remélem nektek is kedvetek lett, akár futva, akár túrázva teljesíteni a következő teljesítménytúrát! Irány a természet!

További cikkek:

Büki Ádám befutott az első 30-ba a Téli Universiadén
2019.03.15.
Az egyéni és a sprint verseny nem hozta meg Ádám számára a várt eredményt, azonban az üldözéses versenyen sikerült az első 30-ban végeznie. ...
Büki Ádám a biatlon Európabajnokságon
2019.02.26.
Már közeleg a terepfutó szezon, Dynafit nagykövetünknek azonban még javában tart a téli versenyszezon. ...
Eksztázisból büntetőkörök, büntetőkörökből eksztázis - Motiváció Nagy Sárától
2019.02.10.
A gyerekek ösztönösen imádnak futni. Mert tudják, hogy futni boldogság, eksztázis. Aztán valahogy szépen kineveljük belőlük. „Ne rohangálj, mert elesel!” Testnevelés órán jönnek ...