2017 tavaszán futással, azaz terepfutással bővült az AlpinTeam egyesületünk. A már ismert Alpinbike Team, az AirborneClub és a SpiderClub filozófiával indítjuk el negyedik, Alpinrun szakosztályunkat. Szeretnénk létrehozni egy kis klubot, amely a futóboltunk köré szerveződő futókat, versenyzőket fogja össze.

Hamar László klubtagunk így értékeli a 15-ös szezont

2015.09.28.
Erre az évre a tervezett versenyekre az volt a kitűzött célom, hogy a tavalyi helyezéseknél jobbat érjek el. És magamhoz képest hiába is sikerült jobbnak lennem időben vagy helyezésben az emberi test mindig kiszámíthatatlan :( De a végére valami olyasmit sikerült alkotnom, ami a legnagyobb álmom volt!

I Váci Cyclecross Bajnokság 2015 !!

Ezen a versenyen csak azért indultam,hogy egy jó barátomat ismét legyezzem :)
Viszont a pályabejáráson nagyon tetszett a 4 épített akadály leküzdése a kis kőhíd és a lépcsősor ami sajnos felfelé kellet legyőzni :)
A mezőny végéről rajtoltam és egy viszonylagos egyenletes tempóban tudtam versenyezni.
És bár elég nehéz volt emelgetni a montimat az akadályokon :) de gí is élveztem az idei első versenyemet!!!

Ez nekem a 10.ik helyezést jelentette!!!

2015 . Vértes Endura Maraton!!

3.ik alkalommal álltam rajthoz a Vértes Maratonon.
A tavalyi " fiaskó " után feszültebben rajtoltam és nagyon figyeltem a pályajelölésre.
Néha talán túlságosan is figyeltem és csak annyi volt nekem a lényeg.hogy beérjek a célba.
Sajnos a verseny vége felé két defektet is kaptam. Bár sikerült gyorsan megoldani és kijavítani a hibát,mégis kicsit csalódott voltam.
A pálya idén járható és tekerhető volt és legalább beértem a célba :)

A 25.ik helyen értem célba!!

2015 . IV.ik Gerecse Maraton!!

Talán ezt a versenyt vártam idén a legjobban.
Mindig is szerettem itt versenyezni.Egy komoly emelkedőtől eltekintve inkább hullámvasútra emlékeztet a pálya.
Valahogy az elsők között tudtam rajtolni és egy nagyon erős és tempót tudtam tartani.
De hogy legyen benne némi izgalom, kb 3 km után egy nyomvályúba eldőlt előttem egy versenytársam.Itt nagyon sok pozíciót veszítettem.Bosszankodtam kicsit de sikerült újra felvennem a ritmust és pár helyezést vissza vennem.Ahogyan tavaly idén sem úsztam meg izomgörcsök nélkül.Hiába a magnézium folyamatos bevitele a verseny utolsó 5 km-én görcsökkel tudtam csak végigtekerni.

Összességében nagyon élveztem a verseny minden egyes percét!

Ez a teljesítményem a 9.ik helyre volt elegendő!!

Crosskovácsi Maraton 2015!!

Erre a versenyre mindig is szerettem volna kijutni.Ebben idén segítségemre volt egy jó barátom és a cég ahol dolgozik.Bár hozzá kell tennem hogy a verseny napján hajnalban tudtam meg hogy ez egyik csapattag térde megsérült és nem tud rajthoz állni.Így én " tekertem " be helyette :) A humansoft I es csapatát erősítettem :)
Tulajdonképpen nem igazán készültem fel erre a versenyre és talán ez így volt jó :)
A rajtot ismét jól sikerült elkapnom és bár semmi infóm nem volt a pályáról mégis nagyon jól tudtam előre haladni.Végig nagyon kellet koncentrálnom mert nagyon technikás volt számomra a pálya.Az utolsó 10 km en a pályajelölés teljesen értelmezhetetlen volt és többször is bizonytalanul haladtam a cél felé.Akkor nyugodtam meg teljesen mikor Bíró Ádám spiker  hangját meghallottam :) A célon áthaladva ismét izomgörcsök jöttek a lábaimba :(

Szerettem ezt a pályát is!!!

Az IVSZ egyéni eredményem a 6.-ik helyezés lett!!

Gödöllő Szabadság napi futás és tekerés 2015 !!

Ezen a versenyen tavaly is indultam.És bár sok szint idén sem volt de technikásabb helyzet annál inkább :)
A rajtot most a közép mezőnyből indítottam.Az elképzelésem az volt,hogy a verseny elején előrébb haladok és megpróbálom befogni az Elit versenyzőket. Sajnos pár hobbista ebben nem volt a segítségemre és a gyorsabbak el is tűntek előlem :)
Valahogy ez a pálya sokkal " keményebbre " sikeredett mint a tavalyi.Ez azt eredményezte hogy sikerölt egy elég nagy tempóval beleszállnom egy kidőlt fenyőfa száraz ágai közé :(
Bár ez nem szegte kedvem toltam tovább.
És jött a szokásos izomgörcsök hada :(
Sajnos verseny közben le kellett szállnom és 5-6 perc után újra nyeregben voltam / itt határoztam el hogy elég volt a görcsökből és elmegyek orvoshoz / .
Az idő eredményben javulás ált be de sokkal többen indultunk mint tavaly.

Sajnos csak a 24.-ik helyen tudtam végezni :(

2015 . Underworld Kupa!!

Már 4.ik éve térek vissza az " Alvilági Verseny " színhelyére.
Valamikor itt kezdtem el az  Amatőr versenyzést.
A korábbi eredményeimet szerettem volna túlszárnyalni de az idei szezon siralmasra sikeredett :(
A rajtnál sikerült összeakadni egy versenyzővel és bár bukás nem lett belőle vesztettem pár pozíciót :(Az első körben a pincébe menet defektet kaptam amit bár gyorsan sikerült megjavítani de így is kiestem pár körből :(
A versenybe visszatérve volt egy kisebb nézeteltérésem egy versenyzővel és megpróbált fellöki :( Ez az esemény és az újabb görcsök teljesen rányomták a többi kör időeredményekre a bélyegét.De hogy ne csak " Én " menjek " teljesen tönkre még a gépem is megadta magát :(
Ezért meghoztam azt a döntésemet,hogy a 6.ik körben feladom a versenyt :(
Soha nem voltam még ennyire csalódott magamban :( :( :(

Az helyezésem a 39.ik hely lett.

Piko-Bike Mataron 2015 !!!

/ Ez a verseny beszámoló hosszabb lesz :) /

Ez az egyetlen verseny amin elindulok és nem Magyarországon rendezik.

Tavaly indultam itt először és csak nyavalyás 7 percen múlt hogy a dobogó 3.ik fokára állhassak fel!
A motiváció hatalmas volt számomra!
Mivel a verseny előtt teljesen eláztam nem számíthattam semmi jóra!
Kb. reggel 8 h körül már kint voltam Szlovákiába a verseny helyszínén.
Gyorsan felvettem a rajtszámot és lélekben már a pályán is voltam.
A 10 perces rajoknál figyeltem az indulókat.
Végül úgy éreztem hogy 9h kor elrajtolok.Próbáltam minél több infót szerezni az terep állapotáról de sajna még a szervezők sem tudtak semmi jó hírrel szolgálni :( Csak annyit tudtam meg hogy eset az eső este és reggel is.Szóval dagonya lesz :)

A rajtot úgy mint tavaly idén is erősen kezdtem.Az első 6-7 km-en nem volt senki előttem és nem is tudtak " elkapni " :)
Két kategóriában indultan a versenyezni vágyok : MTB és CROSS !!!
A Cross kategóriában Outival,Montivak és Trekking kerékpárok versenyeztek a másik meg egyértelmű :)
Minden adott volt egy nagyon jó versenyre: Zene és szembe szél!!!
Amikor elhaladt mellemet pár versenyző csak arra kellett  figyelnem,hogy mi van a rajtszámukra írva: Cross vagy MTB!
Persze Coss rajtszámosok hagytak le elsőnek :)
Végül a 10.-ik km-nél felért rám egy Szlovák MTB versenyző srác és megbeszéltük,hogy egymásnak segítünk a verseny közben.Az első ellenőrző pontig minden rendben is volt.Felváltva húztuk egymást.
Az első ellenőrző pontom sajnos leesett a láncom és mire visszavarázsoltam a helyére a Szlovák srác el is ment.Gyorsan utána is mentem.Segítségemre volt a High5 isogél minden mennyiségben.
Mikor már majdnem utolértem be is értünk az aszfaltról egy kis terepre!!!És bár az előző napi és a reggeli eső rendesen feláztatta a pályát viszonylag tekerhető volt végig.Két alkalommal meg kellett állni hogy kitakarítsuk a sarat a kerekekből de ezt sikerült gyorsan megtenni.A második ellenőrző pont előtt egy utolsó tisztításon is túl voltam és ekkor már a szlovák srác rendesen lemaradt mögöttem.Ezen felbuzdulva és az újabb adag Zselé hatására sikerült egy nagyon esős és gyors tempóban haladnom előre.Mikor már nem " zavart " senki sem verseny közben beálltam egy fix tempóra és megpróbáltam kiegyensúlyozottan tekerni.Ez többnyire sikerült is de a srác is nagyon jól haladt fel rám.Kis beszélgetés után már előttem volt és szép lassan le is szakadtam róla :(
A legkisebb fáradságot érezve kockáztattam és újabb zselét töltöttem magamba.Kb a 35 km-nél vettem csak észre hogy elfogyott a zselém :( A 46 km-nél még volt nálam egy finál zselé.Itt a MTB pálya becsatlakozott a Cross pályára ami már végig aszfalt volt.Sikerült 3 Cross-os versenyző mögé becsatlakoznom és velük egy 36km/h-s átlagot tolni.Itt láttam elérkezettnek az időt a finál zselé elfogyasztására.Zselé be + víz és vártam a hatását.Ez nem is tartott sokáig.Hirtelen teljesen kipihentnek éreztem magam. Ezt a fantasztikus érzést kihasználva egy nagyon erős 43km/h-s sebsebégre kapcsoltam és úgy haladtam előre mintha fel akarnám szaggatni az aszfaltot :)
A harmadik ellenőrző pontot elhagyva megkezdett az utolsó pár kilcsit  :) Itt olyan szembe széllel találkoztam,hogy örültem a 20km/h-s átlag sebsebégnek :( A célon áthaladva a kedvesem egy nagy hideg sörrel várt!!!!!!
Alig 10 perc múlva már sassoltam is az eredmény jelző monitort.Két oszlop volt.Az egyiken a 3.ik helyre soroltak míg a másikon az első volta.Ezt nem értettem de elmagyarázták,hogy az összes MTB versenyző közül a 3.ik leggyorsabb voltam és a kategóriámban az első vagyok jelenleg!!!!!!!!!!!!!!!Teljesen feldobódtam ezen eredmény láttán.KB. 30 perc múlva láttam a szemem sarkából hogy egy MTB-s srác jobb tempóban jött be mint én.Itt már tudtam,hogy max a második lehetek ami be is igazolódott :(
Sok pihenés után valamiért felvettem a csapatmezt és 14h után kicsivel már az eredmény hirdetést hallgattuk.Valahogy a MTB-s kategóriával kezdtek.3.ik hely nem az enyém :( Viszont a második helyre már engem szólítottak :) :) :) !!!!!!!!!!!!!!!

Fantasztikus volt fellépni a dobogó második fokára és onnan letekinteni a népes táborra :)

Átvettem az emléklapot és az érmet!!!!
Gyors fotózás és már menni is kellett.Kicsit még időztem volna , de nem lehetett :)

Összességében egy kiválóan szervezett és kijelölt pályán tudtam az életem első dobogós helyére tekernem!!!

Az álmom hogy egyszer az Alpinbike Team Endura Giant High5-os mezben tudtam dobogóra állni így végre SIKERÜLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hajrá Alpinbike!!!!!!!!!!!!

Üdv : Hamar Laci

További cikkek:

127 km és 6660 m szintemelkedés a Tengeri Alpokban
2023.02.15.
Az Alpin Team február első hétvégéjén tartotta a szokásos edzőtáborát Monaco-ban, illetve a francia Riviéra hegyvidékén. Munkatársunk, Kovács Józsi a futó szekciót képviselte. ...
114 km gyönyörűség: Ultrabalaton Trail
2022.10.26.
Munkatársunk, Kovács Józsi a 10. helyen futott be az Ultrabalaton Hegyestű Trail terepfutó versenyen, ahol 114 km-t és 2100 méter szintemelkedést kellett leküzdeni a futóknak ...
Volt egyszer egy Beac Maxi
2022.09.16.
Munkatársunk, Kovács Józsi egy klasszikus teljesítménytúrán járt a hétvégén. A terepfutó versenyzés előtt, hazánkban a természetet kedvelő futók ilyen TT-ken edzettek ...