Bemutatjuk a 2017-es megújult Giant kerékpárokat

Bemutatjuk a 2017-es megújult Giant kerékpárokat

2016.09.26.
Az Anthem már megnövelt rugóúttal és karcsúbb kerékmérettel jelentkezik, és megismerhetjük az újragondolt Trance, XtC+ és Fanthom modelleket is.

Bemutatjuk a 2017-es megújult Giant kerékpárokat

 

A 2017-es Giant Anthem kilóg a sorból 27.5″-ra szűkített kerékméretével, valamint a hátsó rugóút hosszának 110 mm-re, az elsőének pedig 120 mm-re növelésével. A megnyújtott és alacsonyabb geometria lendületesebbé teszi a tekerést. Újdonság, hogy az Anthem és a Trance is váltott „Boost” tengely méretre, valamint „Metric shock” szem méretezésre, sőt az Advanced modellek esetében új 3D-s nagynyomású karbon technológiával készült lengőkart találunk.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy a Giant a saját üzemében készíti a karbon szövetet nyers szálakból gyanta hozzáadásával. Az így elkészített alapanyagot kisebb darabokra vágják, majd 3D-s formákba öntik. Az eredmény egy új lengőkar, amely fele akkora súlyú, mintha aluból készült volna, ugyanakkor erősebb és tartósabb is.

Maestro felfüggesztést szintén lecserélték metrikus méretezésű rugóstagra, amely egy kicsivel több teret hagy, és alacsonyabbra helyezi a kerékpár súlypontját. Ez lehetővé tette, hogy kissé rövidítsék a láncvillahosszt, és mindezek mellett áttértek a „Boost” 148 mm láncvilla távolságra.

                

Az Anthem láncvillahossza rövidebb lett 5 mm-rel, a felsőcső hosszabb 10 mm-rel. A kormányszöget enyhítették 0.5 fokkal. Mindezt összevetve az eredmény egy olyan kerékpár, amely stabilabb a lefeléken, de még mindig nagyon jól bírja a felfelé mászást. Ráadásul a geometriát teljesen a 27.5″-os kerekekre optimalizálták.

Az Anthem Advanced is 120 mm-es villát kapott, és természetesen Advanced karbonból készül. A kerékpár súlya Fox 34 villával, Shimano XT váltóval és Giant kiegészítőkkel 11.95 kg.

Az Anthem Advanced SX esetében 130 mm-re növelték a villák hosszát.

A „sima” Anthemet alumínum vázzal szerelik, de a rugóutak szintén 110/120 mm-esek, ami az Anthem SX esetében 110/130.

De nézzük meg, hogy miért is váltott a Giant kizárólag 27.5″-os kerekekre és növelte meg a rugóutakat? A Giant ezt az XC kiterjesztésének nevezi, valójában azonban ezek a bringák a középutat képviselik, és megfelelnek a hobbi kerékpárosok és az alkalmankénti versenyzők számára is. Az SL modellek gyártását leállították.

A Trance szintén 5 mm-rel rövidebb láncvillát kapott és 10 mm-rel hosszabb felső csövet. Megtartotta a korábbi 140 mm-es hátsó rugóutat, de a villa hosszát megnövelték 150 mm-re, ami a Trance SX esetében már a jól bevált 140/160-as állítható villájából származtatható.

Trance Advanced esetében is a csúcskategóriás karbon vázat használják, hogy a kerékpár súlyát extra könnyűvé tegyék, és így igazi trail bringát kapjanak. Az Anthemhez hasonlóan ez is nagynyomású karbon technológiával készült lengőkart kapott, „Metric shock” szem méretezést, valamint a „Boost” technológiát és 27.5-s kerekeket.

A bringa összsúlya Giant karbon kerekekkel and Rockshox Pike teleszkóppal 12.26 kg. Az alu Trance ugyanezekkel a méretekkel bír, de a váza alumíniumból készült. Az ára a különböző felszereltségtől függően elég széles skálán mozoghat.

Az Anthemhez hasonlóan az új XtC+ is elhagyta a XC versenyző gyökereit, hogy egy lejtőzésre alkalmas hardtail biciklinek lehessen nevezni. Az új vázra 27.5+ -os gumikat is tehetünk (a hátsónál 2.8, az elsőnél 3.0 méretig) de akár az átlagos 29er kerekeket is használhatjuk. Tökéletes megoldás amennyiben csupán hobbiból tekersz, de ha lendületes nagy kerekekre van szükséged, akkor azt is használhatsz hozzá. A csúszó papucs miatt akár egysebességessé is alakíthatod, adapter nélkül.

Az XtC+ is „Boost” tengelyt kapott, és a váza egy nagyon letisztult vonalat képvisel köszönhetően a nyeregcső elrejtett csavarjainak, a belső kábelelvezetésnek, és az első váltó leszerelhető adapterének. A teljes kerékpár 29er kerékkel, 100 mm-es villával is vagy akár egysebességes 27.5+-os kerekekkel is kapható. A 29er esetében 1 fokkal meredekebbé tették a fej- és nyeregcsövet. Ezek miatt a speciális értékek miatt az ára nagyon széles skálán mozog.

A Fanthom kétfajta felszereltséggel kapható. Mind a kettő Giant Aluxx-SL könnyű alumínium vázra épül. Ezen felül a 27.5 feles verzió 67 fokos enyhített kormányszöget és 120 mm-es villát kapott a jobb lejtőzések és nyugodtabb tekerések érdekében.

A 29er modell egy meredekebb 69º fokos kormányszöget kapott és 100 mm-es villát, hogy lendületesebben lehessen tekerni.

 

A 2017-es Giant modelleket itt találod.


forrás: http://www.bikerumor.com/2016/06/30/2017-giant-anthem-gains-travel-shrinks-wheels-updated-trance-xtc-and-fathom-mountain-bikes/

További cikkek:

Túra
Bringától a Mátrabérc Trail-ig
2023.04.29.
Hogyan is alakult a szikrától a teljesítésig?! ...
Túra
Dynafit Sky 6 futómellény - teszt
2022.09.14.
Egyik kedves vevőnk megosztotta tapasztalatait a Dynafit új kiadású futómellénnyel, a Sky 6-tal. Vizi Viki élményeit olvashatjátok. ...
Túra
Dynafit Elevation GTX héjkabát - téli teszt
2021.02.15.
Egy kedves, Bakonyban élő barátunk fogalmazta meg gondolatait a Dynafit Elevation héjkabáttal elkövetett első, téli terepfutása kapcsán. ...
SpiderClub Airborne